Wednesday, August 06, 2008

100 spørsmål


1. Hvor gammel kommer du til å være om 10 måneder?
27. Og det synes jeg er alt for lite, med tanke på at jeg ble født med en Mandelstang i munnen.

2. Tror du at du har giftet deg til da?
Med mindre jeg havner i uløkka og må smis i hymens lenker for å skjule det, eh nei.

3. Hvem snakker du mest med på MSN
Ine. Kjære vakre Ine, med de Infame Innfallene sine. Som hun har sluttet å oppdatere fordi hun er opptatt med å handle pinjekjerner og dopapir.

4. Husker du hvor du var 11.september 2001
Jeg var på jobb som redaksjonsassistent i mag, og sjefen min (Marian) hadde hjemmekontor. Jeg gikk på Stockfleths og kjøpte kaffe til alle i redaksjonen (En dobbel latte med lettmelk, en dobbel americano, en dobbel cappucino og en enkel latte med en anelse vanilje) selv om jeg allerede hadde gjort det to ganger den dagen. Det føltes riktig.

5. Hvem ringte deg sist?
Herr B. Han leste sitater fra Finansvisen, og jeg tok diktat. Jo, det er sant.

6. Hvilken CD står i CD-spilleren din?
Jeg har ikke CD-spiller. Men jeg har ITunes på Gunda G5, og der er det Imogen Heap som gjelder om dagen gitt. Men i forrige uke var det salmer og uka før var det Led Zeppelin, så hvem vet hvor galskapen bærer til slutt.

7. Har du et kjæledyr?
Jeg har et ekte borettslagspinnsvin som heter Rita Frida.

8. Når var siste gang du drakk kaffe?
Klokken 15.28. Da løp jeg inn i kantina før Nina satte kroken på døra, og fikk speed-laget en dobbel espresso på den FANTASTISKE espressomaskinen MED doble bajonetthoder. Det gjør meg bare så fordømt lykkelig.

9. Er foreldrene dine gift?
Vel, nei. Men mamma er gift med Freddy, og det funker jammen temmelig bra det også, gitt.

10. Når så du din mor sist?
Forrige helg. Da hoppet vi fra ferjebrygga på Kirkeholmen i Kragerø og svømte en milliard mil.

11. Liker du å reise med fly?
Det er en underdrivelse. Jeg elsker å fly og jeg elsker ventetiden etter sikkerhetskontrollen før ombordstigning. Det må være den eneste ventetiden i verden jeg faktisk kan leve med. Du vet, når du er på vei opp i lufta, kan du liksom ikke klandres for noe.

12. Hvor mange land har du bodd i?
I fantasien cirka 10, i virkeligheten cirka ett.

13. Hvor mange byer?
To. Just two. Oslo og Risør (også kjent som Norges svar på St Tropez, moahahaha).

14. To. Begge yngre. Og begge må slite med meg til evig tid.

15. Kan du plystre.
Overhodet ikke. Det er faktisk ganske skammelig. 

16. Hva var det siste du spiste?
Tagliatelle, gett.

17. Hva er din favorittiskrem?
Rosa softis (altså med jordbærsmak i selve isen) med fast sjokoladetrekk. Det hadde de i Kristiansund (Nord, altså) på slutten av 80-tallet. Har ikke sett det verken før eller siden, men det var som å komme til paradis.

18. Hva ser du frem til?
Jeg ser fram til å kartlegge hvor i helvete jeg har gjort av nøkkelen til boden, til å dra på biltur (igjen!) til Sørlandet med Herr B, til sushi, til thai-mat, til doble espressoer, ellevilt regnvær og siden indian summer. Og til å angripe som en, eh, kobra.

19. Er det noe du vil fortelle til noen?
Ja, men jeg vet ikke riktig hvordan jeg skal si det.

20. Hva gjør du om en time?
Vasker benken min med Nylon-vask, selvsagt. 

21. Liker du kaffe?
Hva slags spørmål er det?

22. Hvor mange glass vann drikker du dag for dag, gjennomsnittlig?
Flere nå enn før. Vi har en sånn elegant vannkjøler på jobben. Folk i Aller Internett er generelt elleville etter vann. Kolben må byttes hele tiden. 

23. Er noen forelsket i deg?
Hvis ikke blir jeg nesten nødt til å slå ham i hodet;-)

24. Ville du sovet med noen andre, eller sovet alene?
Hvis dette er et rent prinsipielt spørsmål om man foretrekker i selskapet i sengen sin eller ikke, så synes jeg det er så dumt at jeg nekter å svare. 

25. Har du noen gang blitt snakket til for å ha snakket i timen?
Niks. Mine streker er mer subtile.

26. Kan du spille poker?
Nei, og jeg har ikke tenkt å lære det. For da kommer Marian til å slå meg. Hun slår meg alltid i spill. Sånn er det bare. 

27. Finnes ikke dette spørsmålet?

28. Har du noen gang vært i Canada?
Nei, men jeg mistenker at det er et sånt land som gir folk lyst til å bryte ut i sang når de går over en gresstuste. Du vet, the hills are alive.

29. Hva er den siste sangen du hørte på?
Dessverre var det Erik og Kriss på Mpetre. Jeg hater virkelig den låta, men alle de andre radiokanalene har så innihelvete mye prating, så orker ikke bytte. Ber til Gud at jeg finner igjen ipoden min når jeg drar til Sørlandet til helgen. Forresten, jeg tipper at den låta Marian hørte på sist var Chasing Cars med Snow Patrol.

30. Kjenner du noen som har bursdag samme dag som meg?
Vel, at jeg har sett Anita Skorgan i Kragerø en gang kvalifiserer vel neppe til bekjentskap, så jeg er redd svaret er nei. 

31. Hvor mange land har du besøkt?
Island, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Latvia, Litauen, Russland, Polen, Tyskland, Frankrike, Spania, Italia, Ungarn, Tunisia, Kenya, Uganda og Tanzania. 

32. Snakker du andre språk enn ditt morsmål?
Ja. Engelsk. Og ørlite tysk. Men inni meg kan jeg snakke alle verdens språk. Særlig sånne man som høre fete ut når man er sint.

33. Har du lyst på piercing eller tatovering?
Jeg beklager, jeg klarer ikke svare på dette for jeg er fortsatt rystet over at Marian vil bytte ut tattisen sin med et Star Trek-emblem. Den dama er bare gal.

34. Har du noen gang vært i en ambulanse?
Ja.

35. Svømmebasseng eller hav?
Herregud. Hav.

36. Hvordan er været hos deg?
Trykkende. Grått. 

37. Spiser du frokost daglig?
Vel, nesten.

38. Hva er din favoritting å bruke penger på?
Restauranter.

39. Hva var det siste du kjøpte?
Et glass chablis på thai-restauranten Nevermind. 

40. Hva er ditt favorittprogram?
Hele min familie lider av en skummel trang til å se på oppussingsprogrammer. Jeg lærer aldri noe praktisk av dem. 

41. Kan du rulle med tungen?
Selvsagt ikke! Kan noen det?

42. Kan du dykke uten å holde for nesa?
Javisst. Men ikke i det uendelige. 

43. Sover du med bamser?
Med mindre en slank mann på 1,94 kan inngå i kategorien bamse, er svaret nei.

44. Hva er din blodtype?
Det viser seg faktisk at man må betale for å få vite sånt. Det er noe tøys, synes jeg.

45. Er alt lov i krig og kjærlighet?
Nei, men noen skitne triks fra tid til annen kan nok hjelpe mye på humøret.

46. Hvilken farge har du på soveromsveggene dine?
It's the white room. In the white appartment.

47. Skrur du av vannet etter at du har pusset tennene?
Unnskyld?

48. Sover du med dørene til skapene åpne eller lukket?
Jeg sover når jeg er trøtt.

49. Er du voksen?
Jeg var det da jeg var 10, men nå? Vet jeg ikke.

50. Har du tatt sol den siste måneden?
Det har jeg ingen kommentar til. 

51. Kan du skifte olje på en bil?
Hvorfor i all verden skulle jeg kunne det? Ikke har jeg lappen, og ikke har jeg bil. Jeg har ikke engang månedskort på trikken. Jeg holder meg stort sett på Torshov (det høres litt trist ut, men det er det ikke) og må jeg dra herfra sitter jeg på med 20-bussen eller Herr B.

52. Har du fått fartsbot?
Se forrige spørsmål. Men hadde jeg hatt lappen er jeg redd svaret ville vært ja. Jeg lider av et ganske kraftig potensielt road rage.

53. Er du avhengig av tv-en?
Overhodet ikke. Derimot kan det hende jeg blir det hvis jeg noen gang får en hvit flatskjerm til å henge på veggen. Nå er tv-en min så stygg at jeg har puttet den inn i skapet, og nektet den å komme ut igjen. 

54. Liker du appelsinjuice?
Ja. Og jeg blir ikke spesielt blid når jeg bestiller det på kaffebar og får first price-varianten. De forsøker ikke alltid å skjule det engang. Det er nesten fascinerende. 

55. Når du skrur av vekkerklokken din, pleier du å sovne igjen?
Finnes det noen som ikke gjør det? I så fall lyver de.

56. Om du fikk sjansen til å passe en ape en helg, ville du gjort det?
Er det på slikt man skal dømmes? Da vil sannheten komme for en dag. Jeg er en kjip kjerring som ikke ville passet en ape for en time en gang, langt mindre for en helg.

57. Hva vil du mer enn noe annet akkurat nå?
Være helt stille og se etter pinnsvinet Rita Frida. Men jeg nekter å passe det for en helg.

58. Kaffe eller energidrikker?
Hva er dette med kaffen? Den drikkes. Den vurderes. Den smakes. Den leves for. Greit?

59. Hva er din favorittby?
Paris. 

60. Hvis du ble jaget av en alligator, hva ville du gjort?
Tenkt at jeg håper jeg ikke dør, for dette blir en pokker så god historie hvis jeg overlever. Men det kan nok hende det hadde vært lurt å miste en tå for dramaturgiens skyld. Veldig effektfullt.

61. Liker du håndskriften din?
Den er ok. 

62. Hvilken sang hører du på?
What else is there, Røyksopp.

63. Har du vært så full at du har besvimt?
Nei. Jeg driver heller ikke med blackout.

64. Om kjæresten din var utro mot deg, hva ville du gjort?
Når ble dette en episode av Big Brother?

65. Når våknet du denne morgenen?
Halv seks. Men tro ikke at jeg sto opp.

66. Har du søskenbarn?
Ja. Jeg har Vibeke, Magnus, Erin, Chrissie, Maria, Eirik, Stine, Merete, Endre, Jarle, Kristian, Kjersti, Daniel, Bjørnulf, Tallak og Håvard, og Erik Åke, Line Joachime og Emma Victoria. 

67. Hva liker du best med deg selv?
At jeg slår til når det gjelder.

68. Hvem snakket du med sist?
Cecilie Leganger. Og nei, hun spiller ikke håndball. 

69. Hva er det verste faget på skolen?
Matte, O kjære matte.

70. Hvor skal du bo når du blir eldre? 
På naborommet til Marian på luksushjemmet. Jeg skal drikke whisky hver kveld, forteller røverhistorier med null forankring i virkeligheten og klype de 25 år gamle mannlige pleierne i rumpa. 

71. Hva drømte du i natt?
Jeg har visst sluttet å drømme ting jeg husker. 

72. Hva er det meste du har betalt for en hårklipp?
2350 kroner.

73. Hvor ble du født?
I Arendal. Gudbedre.

74. Hvordan var din forrige helg?
Den var alldeles utmerket. Jeg feiret jul i august med ribbe i Lykkelia sammen med Herr B. Neste høytid ut blir trolig nyttår i september med pinnekjøtt.

75. Hva er din favorittsang?
Forgiven av og med Alanis Morisette.

76. Om valper aldri vokste opp, ville du kjøpt en?
I don't do dogs.

77. Hva er den beste iskremsmaken?
Sitron.

78. Noen gang likt noen du ikke hadde sjans på?
Åja. 

79. Har du en hjemmeside?
Nei, og bloggingen overlater jeg til Lori C.

80. Er det noen i tankene dine akkurat nå?
Jeg tenkte litt på Eazy E.

81. Kan du si alfabetet baklengs?
Jeg kan knapt si det riktig vei. Men bokstaver er min venn likevel. 

82. Kyss eller klem?
Jeg sier som Mette-Marit: Det er et hypotetisk spørsmål, og jeg har lært av min mann at jeg ikke trenger å svare på slike. 

83. Ville du forandret deg selv for en gutt/jente?
Allah, allah.

84. Hvis du var født det motsatte kjønn, hva ville du hett?
Kjetil, viser det seg.

85. Har du vært på scenen?
Ja. 

86. Hva er favorittkarakteren din fra Star Wars.
Han som snakker rart.

87. Ville du gjort alt for en person du er glad i?
Nesten. Nesten. 

88. Hva kledde du et ut som din første Halloween?
Jeg var Madam Mim. Og jeg ble full. Ok?

89. Hvem var den siste som gjorde deg sint?
Det tror jeg at jeg skal unnlate å kommentere.

90. Hvorfor det?
Some things are better left unsaid.

91. Hva er din favorittfrukt?
Frisk ananas, pakistansk mango, brasiliansk cantalope, klarer åpenbart ikke. 

92. Irriterer vennene dine deg?
Ikke så mye som jeg mistenker at jeg irriterer dem. 

93. Hvorfor det?
Fordi jeg kan være en kjerring med mandelstang i munnviken. 

94. Blogger du?
Jeg forsøker tidvis, men lykkes sjelden. 

95. Er du kilen?
Grenseløst.

96. Hvem er/var dine favorittlærer?
Richard Borge, min helt fra fortiden. Han spilte Pink Floyd og forsøkte å slutte og røyke.

97. Hvilket godter spiser du på kino?
Mallorca-blanding, for det bråker ikke. 

98. Synes du gutten skal betale på første date?
Eh, nei. I alle fall ikke av prinsipp. Prinsipper er dumme. Jeg liker snille folk, og prøver å være snill selv innimellom.

99. Tror du folk snakker om deg bak ryggen din?
Det håper jeg da inderlig. 

100. Hva skal du gjøre etter denne testen?
Vaske ferdig benken min, slik at jeg kan tenke ferdig tankene mine.

Og da er det vel også slik at jeg skal tagge folk ja, så da tagger jeg Ine, Olli og Tove.

Er vel ikke verdens vasseste blogger, let's face it.










2 comments:

Marian said...

Faaaaaantastisk!!! wOHOOO!
nå må du bare tagge noen så er du in business altså.

jeg lo høyt flere ganger.

og jeg må si at jeg vil gjerne ha TATOVERINGEN av et star trek emblem der som tatoveringen av ett eller annet rart noe er nå.

:)


(hm. nåååå begynne på se og hør-sak ja)

Marian said...

PS:

jeg er nå innehaver av mørk bob.

dette til orrrrrientering.