Saturday, May 16, 2009

Ellevill eggerøre


På dager da du ikke riktig vet om du gidder å stå opp, kan det være greit å huske på to ting:
1. Liggesår er ikke sexy
2. Ingenting skummelt kan skje når du spiser eggerøre

Eggerøre er lukten av lørdag, lykke og et enda litt mer lubbent legeme. Jeg liker den best når den er stekt i ekte smør, og tatt av varmen akkurat i det sekundet egget ikke er rennede mer. Tørt = treigt. Jeg bruker heller aldri melk eller vann i. Har jeg lite egg i hus, kan jeg strekke meg til å tynne ut med litt tykk fløte (hører du lyden av kalorier som øker?). 

Denne varianten ble jazzet opp av basilikum og fransk spekeskinke med valnøtter (som liksom bare passer til alt nå om dagen).

Jeg mottar meget  gjerne eggerøretips fra fjern og nær. Egg er min venn. Tra. La.

No comments: